..World of My Own..

"Sesuatu yang dikehendaki ALLAH pasti berlaku dan sesuatu yang tidak dikehendaki ALLAH pasti tidak akan berlaku."

November 29, 2016

Day 3 | Chia Seed dan Daun Rerama

Assalamualaikum.

Hari ni hari ke 3 saya dan myHubby amalkan pengambilan chia seed. Tapi untuk myHubby saya tambah daun rerama. Sebab mak saya bagitau, daun ni bagus untuk orang yang ada resdung (dengan izin Allah). MyHubby memang kuat resdung.

Kawan - kawan saya ramai yang amalkan chia seed untuk kurus. Tapi saya makan chia seed untuk sihat bukan untuk kurus. Sebab kawan - kawan saya cakap, saya memang dah kurus hihi..

Chia seed dan daun rerama berenang -renang dalam botol air myHubby

Mesti ada yang tertanya - tanya kan kebaikan mengamalkan chia seed ni. Dari apa yang saya baca, memang banyak faedah mengamalkan chia seed ni. Antaranya: 

ni saya CnP

5x ganda lebih Kalsium daripada susu
7x ganda lebih Vitamin C daripada buah Oren
 2x ganda lebih Antioksida berbanding buah Blueberry
3x ganda lebih Zat Besi daripada Bayam
8x Ganda lebih Omega 3 daripada Ikan Salmon
Sumber : ChiaSeed
(saya tiada kaitan dengan kedai ni tau, saya tak jual chia seed..saya pun beli dari kawan)


Boleh google untuk info lanjut. hihihi malas nak menaip.

2 comments:

  1. teringin juga nak try chia seed ni..

    dah follow..jemput singgah dan follow my blogshop, ada pucci yang cantik2..

    http://mymodestycloset.blogspot.my/

    jom exchange link nak?

    ReplyDelete

♥ Thank you for dropping by..will be 'visiting' you soon ♥

☺ Salam Ukhuwah ☺

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...