..World of My Own..

"Sesuatu yang dikehendaki ALLAH pasti berlaku dan sesuatu yang tidak dikehendaki ALLAH pasti tidak akan berlaku."

September 19, 2011

Jom baca buku


Koleksi buku-buku terbaru..tapi bukan aku punya..mak aku yang punya...Mak aku memang suka membaca especially baca buku..Zaman muda-muda dulu, mak aku pun gila baca novel macam aku..tapi sekarang ni, mak aku dah tak layan novel..dia nak baca buku-buku agama & motivasi je...Aku tumpang sekaki..Tak kisahla...Semua jenis buku pun aku boleh baca..

Tapi....novel tetap aku layan gak...mana boleh 'tinggalkan' novel..ha3..

Cuma aku hairan betul ngan adik-adik aku..diorang tak suka baca buku..Aku dulu, masa sekolah rendah dah start baca novel tebal-tebal..Diorang ni jangankan novel, buku cerita rakyat pun tak pernah baca...Aku pernah nak upah RM50 kalau diorang boleh habiskan 1 buku cerita, tapi tu pun tak jalan..Sanggup lagi bersengkang mata depan laptop dari baca buku..Apa nak jadi laa....

Jom kita baca buku....


20 comments:

  1. alamak,terbalik la kita zira,izan plak adik2 suka bebenor baca buku,tak kira la apa benda pun,izan ni baca majalah aje hihi..novel mmg tak ahu menahu hihi

    ReplyDelete
  2. ZAMAN DH BERUBAH LA ZIRA..DULU XDE KOMPUTER..XDE TENET...SO KITA JUZ LAYAN BUKU2/NOVEL/MAJALAH UJANG/KOMIK..

    SKG DGN LAMAN SESAWANG SOSIAL YG TGH MELATOP SKG...MENGADAP DPN PC JER DIORG NIH

    ReplyDelete
  3. Yelah cikgu Zira.. remaja sekarang suka layan laptop & benda2 elektronik.. main game.. kita dulu mana ada semua tu.. jadinya layan buku cerita la.. :D explore the world through reading dan fantasi..

    ReplyDelete
  4. kalau adik2 saya plak suka benor baca buku, mcm2 novel ada dlm koleksi... kakak diorg ni suka ngadap mesin jahit wakakaka.. kalau membaca pon majalah or buku jahitan

    ReplyDelete
  5. @~izan~

    hehe bes bce novel izan...tp bce majalah pn kire ok la tu..bdk2 ni newspaper pn jrng bce...

    ReplyDelete
  6. @Yumida

    2la psl..asik ngadap kop je...'mata' pn b,lapis2 dah...

    ReplyDelete
  7. @MamaDaniel

    ...yg sedihnya bdk2 skrg xtau sngt citer2 dlu mcm Sang Kelembai...eh,ade lg ke buku2 cm tu..:P

    ReplyDelete
  8. @Mila@Rimbun

    blh sy geng ngn adik2 akak...kak mila mmg..hehe..bce buku jahitan pn kira mmbaca gak kak..

    ReplyDelete
  9. adeh! rasanya tak pelik kot dgn org yg tak suke baca buku sebab nani pon tak suke baca buku...hihih....ada 3 biji novel beli 2 tahun lepas. baru 1 je habih. yg 2 lagi berbalut plastik cantik lg. heheh

    ReplyDelete
  10. dh lama rasanya xmembaca buku..kiki..

    ReplyDelete
  11. Adik-adik cikgu tu mengadap laptop, baca eBook kot. Kalau kak Yati jumpa eBook best, tak puas baca kat komputer, kena print-out, jadi hardcopy, baru syok mengadap. :)

    ReplyDelete
  12. baguihhhnyer zira...
    mas pon dah lama tak baca novel...
    dulu kunun2 nak jadi penulis..bila dah keje..ilang dah ilmu penulisan..hukhukhuk...

    ReplyDelete
  13. bila main laptop ni bukannya baca tapi main game tu...

    ReplyDelete
  14. @nuwairani ismail

    akak, kalu bce novel sekelip mata je abih nani...snggup x tdo mlm..

    meh bg akak je novel nani tu hehe...

    ReplyDelete
  15. @NoEn

    xpe..hari2 kalau bce newspaper pn kire ok..

    ReplyDelete
  16. @Yati

    xdenye bce ebook k.yati...dh fhm sngt dh ngan diorang ni...

    sy pn cm k.yati ..xpuas bce dpn screen...mst nk pegang kertas jgk :P...

    ReplyDelete
  17. @selatan79

    mas, apa kata mas tulis novel kat blog...blh gak sy bce... :)

    ReplyDelete
  18. dah lama sy tak baca buku ni...hik...;d

    ReplyDelete

♥ Thank you for dropping by..will be 'visiting' you soon ♥

☺ Salam Ukhuwah ☺

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...