..World of My Own..

"Sesuatu yang dikehendaki ALLAH pasti berlaku dan sesuatu yang tidak dikehendaki ALLAH pasti tidak akan berlaku."

June 25, 2011

..Hujan Pun Menari..

Pernah tak tengok hujan menari?.. Aku tak boleh bayang pun macam mana hujan menari ;p ...Actually ni nama tajuk novel yang aku baru beli semalam...dah 'khatam' dah pun hehe...Aku memang suka baca novel walaupun jalan cerita novel - novel kat Malaysia lebih kurang sama je....

Gambar dari http://novelnbkara.blogspot.com/

Kalau ditanya berapa 'star' aku nak bagi kat novel ni memang aku tak boleh nak jawab...Aku tak pandai nak letak 'star' ni...Even kalau orang tanya novel yang aku baca best ke tak pun, aku akan jawab "biase je"...sebabnya macam aku bagitau tadi la...storyline novel - novel kat Malaysia ni sama walaupun tak serupa...tapi yang aku pelik bin ajaib, tangan aku ni tetap gatal nak beli novel...Dan aku percaya "..Hujan Pun Menari.." bukanlah novel terakhir yang aku beli ha3...

Ada 2 words yang aku perasan asyik diulang dalam novel ni..Siapa yang dah baca novel ni mesti perasan...

1st, perkataan cemuih...Aku agak la, lebih dari 10 kali kot diulang dalam buku ni..Cemuih ni loghat utara..sama maksud ngan jemu @ bosan..

2nd, perkataan palak..maksudnya marah, radang..ataupun boleh juga memberi maksud sangat berani..hehe thanks to Norhayati Berahim sebab berjaya membuat aku membelek Kamus Dewan aku untuk mencari maksud perkataan tu..Makin bertambah vocabs aku ha3..

Bagi pembaca tegar novel - novel Melayu, tak rugi kot kalau beli novel ni...


p/s: Jom kita sokong Datok Lee Chong Wei...Harap-harap dapat masuk Final Indonesia Open Premier esok...

4 comments:

  1. dah lama tak menovel ni...huhuh...beli dh 3 tahun, plastik pon tak berbukak...

    ReplyDelete
  2. baik bg kat akak novel tu...hehe
    ni pn ujung minggu je blh bce novel..kalau hari sek, jgn harap la....

    ReplyDelete
  3. Bagusnya, baca novel.
    Yati sendiri dah lama tak beli novel melayu. Beli buku craft dan cross stitch saje. Last sekali layan novel, masa zaman bujang. :)

    ReplyDelete
  4. saje je suka2 kak yati..nk bli novel pn kne ade mood..kalau dtg mood nk membaca n mmbeli, mmg sakan la...ha3...

    ReplyDelete

♥ Thank you for dropping by..will be 'visiting' you soon ♥

☺ Salam Ukhuwah ☺

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...